Οι ασκήσεις της γιόγκα επαναφέρουν το σώμα σε ισορροπία, δυναμώνουν τα αδύναμα σημεία του σώματος και μαλακώνουν τα δύσκαμπτα. Χαρίζει επίσης  άμεση αίσθηση ευεξίας.Εκτός από το σώμα η γιόγκα επιδρά και στο νευρικό σύστημα μέσω συγκέντρωσης και διαλογισμού. Ο νους ηρεμεί, η ενέργεια δεν σπαταλιέται άσκοπα. Το εγώ χάνει την κυριαρχία του. Με τις ασκήσεις και την αναπνοή ανοίγεις το σώμα και τον νου κι έτσι γίνεσαι δεκτικός στην υπέροχη εμπειρία της εσωτερικής ηρεμίας, για αυτό η γιόγκα έχει και αντικαταθλιπτική δράση

Η γιόγκα σε ‘ξεκουμπώνει’ , σε βγάζει από ένα σφιγμένο, ζαρωμένο τρόπο ύπαρξης και σε οδηγεί σε μια κατάσταση άνετης και χαλαρής συνύπαρξης με τους άλλους.

head stand yoga poseAσκήσεις που εκτελούνται στο πάτωμα σε ανεστραμμένες στάσεις -όπου το σώμα στηρίζεται στο κεφάλι και τους ώμους- βοηθούν σημαντικά την καλή κυκλοφορία του αίματος, ενώ όσες περιλαμβάνουν τέντωμα του κορμού προς τα εμπρός, αμβλύνουν τα συμπτώματα δυσπεψίας. Kάποιες, όπως το «τέντωμα της γάτας», δουλεύουν κυρίως προς όφελος του γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος, ενώ άλλες, όπως η «ακρίδα», δυναμώνουν τους μυς της λεκάνης, της μέσης και της κοιλιακής χώρας. Συγκεκριμένες ασκήσεις ξεκουράζουν τον αυχένα και προσφέρουν ένα σώμα περισσότερο «στητό», ξεκούραστο και χωρίς πόνους.

Όταν όλα γίνονται με τη σωστή καθοδήγηση, η γιόγκα μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην εξισορρόπηση του μεταβολισμού, την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, του ενδοκρινικού ή του καρδιαγγειακού συστήματος και να προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο, είτε αυτός οφείλεται σε χρόνιες παθήσεις είτε σε τραυματισμό. Αρκετοί καρδιολόγοι στο εξωτερικό αναγνωρίζουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της γιόγκα στο καρδιαγγειακό σύστημα και την εντάσσουν στην αγωγή τους ως συμπληρωματική θεραπεία.

Η γιόγκα προτείνεται και σε εγκύους -εφόσον ο γιατρός έχει δώσει τη συγκατάθεσή του-, καθώς συγκεκριμένες ασκήσεις συμβάλλουν σε ένα φυσιολογικό τοκετό.